публикация: 31 Март 2020
Какво приключение ни се случи за около две седмици - човешки, активни, социални същества, професионални брокери, мениджъри, сътрудници и собственици на бизнес в недвижимите имоти…Честно казано сега всеки има нужда да споделя преди всичко как се чувства и ние още в първите часове на извънредната ситуация проведохме много дълга online мениджърска среща с всички наши членове в мрежата в България. Първата седмица веднага беше организирана среща на международно ниво от Realogy& ERA Global, където Директорите на едни от най-големите вериги за недвижими имоти в САЩ, Европа, Австралия и Азия споделиха плановете си за действие в настоящата ситуация и кризисен план за действие за извънредното положение.В началото на това положение, в което никой от нас в живота си не е изпадал, основно обменяхме информация за дезинфектанти, маски, ръкавици и как да прилагаме мерките за извънредно положение в офисите на ERA. Например колегите от Сингапур споделиха, че са получили доставки на маски от Мексико в най-критичните моменти. Благодарение на контактите на нашите франчайз-партньори по градове веднага организирахме общи поръчки за всичко необходимо за сигурността и здравето на нашите членове, техните семейства и клиентите. Фокусът ни през тази седмица обаче е да помогнем на всеки брокер, мениджър и собственик на ERA Агенция как да се адаптира към ситуацията и да бъде в работен режим в домашни условия като използва по най-добрия начин технологиите.Преди 2 години, когато избрахме слоганите 2019-2021 на ERA да са #TOGETH.ERA, #DIGIT.ERA и #NEW.ERA, не си представяхме колко определящи ще са те за нас! Господ, Съдбата (или нещо/някой друг) поставят целия свят в днешната ситуация и ни раздели физически от колегите и клиентите. Знаем, че за всички нас брокери на недвижими имоти, това ще е голямо предизвикателство, защото определящо за бизнеса ни е именно личния, индивидуален контакт с хората.Три са основните мерки, които горещо препоръчваме:Поддържайте връзка с колегите и клиентите ви. Важното е да не спираме да общуваме помежду си в бранша. Всички дейности по облужването на една сделка могат да се извършват по безопасен начин по имейл, чрез онлайн срещи и да се подписват и разменят документи по куриер. Второто нещо, което можем да правим е да се обучаваме и усъвършенстваме в новости в професията. ЕРА България ежедневно провеждаме тренинги, отново онлайн на различни теми като видео и 360 VR, как да организираме виртуални срещи и огледи с клиенти, маркетинг в социалните мрежи, тенденции в търсенето и предлагането на имоти, как да оптимизирате разходите си и много дискусионни срещи, в които участват най-успешните лидери в нашата мрежа. Графикът за следващата седмица вече е публикуван в нашата Фейсбук страница и е достъпен за всички колеги от бранша в България. Препоръчваме на всеки, който има желание да се възползва безплатно от тази възможност, да се включи в онлайн срещите, които ще са достъпни в периода на извънредното положение.Третото нещо е да имаме работен график и програма за забавление, в тази извънредна ситуация е важно психически и физически да се справим с предизвикателствата.Всички в момента са подложени на голям стрес, на страх за здравето, за работата, за спестяванията си. Страхът не е нищо друго освен погрешно възприятие, което пречупва реалността. Мисля за проблеми, които е възможно да се появят, но те не са налице в момента и не е сигурно, че ще станат. Когато усещам, че нещо лошо ще се случи, това не значи, че наистина ще е така. Да, има реален отлив на клиенти, които се въздържат от огледи, които са отговорни по-скоро към безопасността на близките си и които спазват мерките за изолация в този период, който не знаем до кога ще продължи. Има и хора, които спешно трябва да продадат или да купят жилище и да се преместят, или вече са в процес на преместване. Жилището е нещо от първа необходимост от една страна, но и най-големия актив, богатство за почти всеки българин. Сега повече от всякога хората имат нужда да знаят, по какъв начин ще получават по-бързо актуална информация за пазара, за офертите, как ние брокерите можем да им помогнем.ERA Недвижими имоти е с близо 50 години опит в 39 страни в цял свят и сме свидетели на всякакви пазарни ситуации. Особено важно е клиентите да са запознати от брокерите с възможно най-много аспекти от процеса за покупка и продажба на недвижим имот днес. Ние имаме и ежедневен контакт с банките, общинските институции и нотариусите. Достъпът до актуална информация и познание за пазара е ключово при вземането на решение за продажба или покупка на жилище. Нека клиентите да изберат доверен, професионален брокер преди да предприемат действия в момента за продажба или покупка на собствен дом. Страницата ERA Недвижими имоти във Фейсбук, също е активна и ще се постараем да даваме информация за състоянието на пазара.Покупката на дом е дългосрочна инвестиция и търсенето и предлагането е постоянно независимо от временните колебания. Едно семейство, което ще си купи днес собствен дом, инвестира за период между 15-25 години. Независимо как ще се развива икономиката, в криза или в растеж, покупката на жилище е най-сигурната инвестиция. как ще задържите брокерите, които са на граждански договори;
Често казваме, че сме в екипа, който заслужаваме, но в случая нека всеки един собственик на бизнес се замисли дали е така, дали нашите брокери, мениджъри, сътрудници не са по-добри от това, което заслужаваме. Ние сме облагодетелствани, че не сме сами със себе си в този момент. Искам да благодаря на управителите на ERA Агенциите, на брокерите и на асистентите за тяхната ангажираност, подкрепа и солидарност в това изключително трудно време. Всички сме един отговорен и сплотен екип, който работи заедно, и това се забелязва и цени. Въпреки че сме разделени физически, ние сме в постоянна комуникация в полезни за клиентите, работата и бизнеса дейности, тъй като времето, което им отделяме, е време, в което няма нужда да гледаме новините. А новините в момента ни смущават и ни влияят негативно. Използвам възможността да благодаря и на екипа на ERA България в това трудно време за интензивната работа, която вършат, обажданията, контактите, обученията от разстояние и всичко останало, каквото се сетите.
Брокерската професия е занаят, който се учи постоянно и всеки ден. Успехът се гради на доверието на екипа и клиентите. Убедени сме, че стъпките, по които водим нашите членове са правилни и навременни спрямо ситуацията и сме благодарни, че хората са ангажирани и ни имат доверие. Още повече като експерти в областта на жилищните имоти с почти 50 години опит разбираме колко е важно да сме в състояние бързо да се адаптираме към промените, да бъдем постоянно начело като двигател на промяната преди да ни е застигнала. Този тип лидерство изисква определен манталитет и определена визия. Ние даваме визия, образование, методи и начини, така че нашите брокери да са поготвени за промените на пазара и да се възползват от възможностите, които предстоят.